KLANTENSERVICE

BESTELLEN

Een bestelling plaatsen:

Om een artikel te bestellen plaats je het artikel in je winkelwagen. Klik op de knop “In winkelwagen” om je artikel naar keuze in je winkelwagen te plaatsen. Je vindt de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Klik op het winkelwagen icoontje om naar de producten te kijken. Klaar met winkelen? Klik dan op het winkelwagentje, klik op de knop “Afrekenen” en doorloop de stappen. De op de website vermelde prijzen zijn altijd inclusief nederlandse BTW tenzij expliciet anders is vermeld.  Bij leveringen naar een verzendadres in Belgie, zal de belgische BTW worden toegepast.

Een account aanmaken:

Om je bestelling te kunnen verwerken, vragen we je een aantal persoonlijke gegevens in te vullen om je bestelling te kunnen verwerken. Heb je al een account bij Creaflex, vul dan je inloggegevens in. Heb je nog geen account, dan vragen we je een account aan te maken. Een account aanmaken geeft veel voordelen zoals o.a. de mogelijkheid om een verlanglijst te maken, bestelgegevens inzien en een extra adres invoeren. Je kunt er ook voor kiezen om een bestelling te plaatsen zonder een account aan te maken.

Bevestiging van je bestelling:

Zodra je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Je krijgt daarnaast een e-mail op het moment dat je bestelling door ons is verstuurd naar het door jouw opgegeven adres. Je kunt ook inloggen om de status van je bestelling in te zien.

Bestelling wijzigen of annuleren:

Een afgeronde bestelling wijzigen of annuleren is niet altijd mogelijk. Je bestelling zit in het leveringsproces. Wel kun je een e-mail sturen naar klantenservice@creaflex.nl met het verzoek je bestelling te wijzigen of annuleren. We zullen dan bekijken of wijzigen/annuleren nog mogelijk is. Na ontvangst van je bestelling kun je de bestelling altijd op eigen kosten retourneren. Kijk bij retourneren hoe je dit kunt doen. Bij je aankoop via internet heb je van rechtswege een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding van de bestelling 14 dagen.  

 

BEZORGEN

Gratis bezorging BIJ EEN ORDERBEDRAG VAN € 50,00


Thuisbezorging - verzendkosten en levertijd


Je kunt bijna elke gewenst adres in Nederland of België opgeven om je bestelling te laten bezorgen. Dit hoeft niet het factuuradres te zijn. Ook kun je in je persoonlijke account meerdere bezorgadressen invoeren. Wij kunnen geen verzendingen naar postbus, antwoordnummer, napo adressen of adressen buiten Nederland/België verzorgen.

Levertijd
Bestellingen op een adres in Nederland en België worden verzorgd door DHL for You. Afgeronde bestellingen die op werkdagen vóór 15:00 uur zijn geplaatst zijn, worden door ons nog dezelfde dag verzonden met DHL. Samen streven wij ernaar om je  bestelling de volgende dag  te leveren op het aangegeven adres. Op 24 en 31 december worden de bestellingen tot 11.00 u nog dezelfde dag verzonden. 

Wanneer je kiest voor het betalen door middel van een overboeking dient u rekening te houden met een verwerkingstijd van de betaling van 3 tot 7 dagen. Je bestelling wordt verzonden na ontvangst van deze betaling. 

Verzendkosten
Voor elke afgeronde bestelling onder de € 50,00* worden verzend- en verpakkingskosten ter waarde van € 3.95 in rekening gebracht, ongeacht de grootte en het gewicht van je pakket. Vanaf een bestelling van € 50,00 is de verzending gratis.

*vóór 15:00 besteld, vandaag gratis verzonden geldt voor bestellingen vanaf
€ 50,00

Het is ook mogelijk je bestelling af te halen in onze gezellige inspirerende winkel. Hieraan zijn geen extra verzendkosten verbonden. Achteraf betalen is enkel mogelijk bij afhalen in de winkel, hierbij wordt op locatie in de winkel betaald.


Bestelling volgen

Als je ervoor hebt gekozen om je bestelling op een Nederlands of Belgisch adres te laten bezorgen, sturen wij je een e-mail met een Track & Trace code waarmee je de bestelling eenvoudig online kunt volgen bij DHL for You. Als de “Track & Trace code” in de e-mail niet werkt, wacht dan een paar uur en probeer het nogmaals. Het kan namelijk zijn dat de pakketdienst je bestelling nog niet in het bezorgproces heeft opgenomen. Mocht de code na enige tijd nog steeds niet werken, stuur dan een e-mail met daarin je bestelnummer naar onze klantenservice.

Bestelling vertraagd / niet leverbaar

Wij doen er alles aan om je bestelling binnen de gestelde termijn te bezorgen. Ondanks al onze zorg kan het voorkomen dat je bestelling onbedoeld vertraging oploopt. Bijvoorbeeld als een artikel onverhoopt niet leverbaar is. Waar mogelijk zullen wij je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen.

 

BETALEN


Betaalmogelijkheden

Je kunt je bestelling veilig online betalen via je eigen bank met iDEAL (voor Nederlandse rekeninghouders), MisterCash, Sofort banking of met je creditcard.

Betalen met iDEAL

Nederlandse rekeninghouders die gebruik maken van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of Triodos Bank, Kunnen bij de betaalstap in het bestelproces gebruik maken van betalen via iDEAL. Je wordt doorgeleid naar een nieuwe pagina van je eigen bank (internetbankieren), waar je betaalopdracht voor je klaarstaat. Vul de ontbrekende gegevens in en bevestig de betaling.

Betalen met mistercash

Belgische rekeninghouders die gebruik maken van internetbankieren bij Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank of VDK Spaarbank kunnen via MisterCash eenvoudig online de betaling afronden. Dit gebeurt op een vergelijkbare wijze als bij creditcards het geval is aan de hand van het nummer en de vervaldatum van de kaart maar je gebruikt tegelijkertijd het veiligheidssysteem van het internetbankieren van je eigen bank. 

Betalen met sofort banking

Dit is vergelijkbaar met iDEAL in Nederland. Klanten uit Duitsland en België kunnen checken of hun bank ook aangesloten is bij Sofort Banking. Als u bankiert via internet, kunt u direct gebruik maken van Sofort Banking, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Aangesloten Belgische banken: AXA, DEXIA, BNP Paribas Fortis, ING, Centea en KBC.

Betalen met creditcard

Kies je voor betaling met je creditcard, dan word je doorgeleid naar de betaalomgeving waar je betaalopdracht voor je klaarstaat. Vul de ontbrekende gegevens in en bevestig de betaling.

Creaflex Webshop 
Windraak 36
6153 AC WINDRAAK
NEDERLAND 


Retourneren en herroepingsrecht


Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door je aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, kun je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te willen herroepen.

Je kunt hiervoor gebruikmaken van het retourenformulier dat bij de zending wordt toegevoegd, maar je mag ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (Klik hier om het formulier te downloaden als pdf-document)

Om gebruik te maken van de herroeppingstermijn (wettelijke 14-dagen bedenktijd) dient u binnen deze 14 dagen na ontvangst van uw bestelling hier aanspraak op te maken middels het retourformulier en dient de retournering te voldoen aan de cREaFLEX retourvoorwaarden.

Als je de overeenkomst herroept ontvang je het bestelbedrag exclusief verzendkosten retour gestort middels de betaalmethode waarop u heeft afgerekend. Deze handeling zal binnen 5 werkdagen verricht worden, voor het terugboeken worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Wij zijn te alle tijden gerechtigd om te wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.  

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Artikelen retourneren

Als je niet tevreden bent met (een gedeelte van) je bestelling dan mag je (dat deel) binnen 14 dagen na ontvangst op eigen kosten retourneren. Indien redelijkerwijs mogelijk dienen deze artikelen in originele staat en verpakking te worden geretourneerd.

Vul het retourformulier in die ingesloten zit bij je bestelling.

Na ontvangst van je retour storten wij het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen (excl. verzendkosten) z.s.m terug op het rekeningnummer, waarmee je de bestelling aanvankelijk betaalde. Indien je bij het beoordelen van het product verder bent gegaan dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken en de werking ervan vast te stellen, mogen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan in mindering brengen op het terug te storten bedrag.

Je kunt een artikel ook retour sturen via een andere vervoerder dan DHL.
Bij deze wijze van retourneren zijn de verzendkosten van de retourzending altijd voor eigen rekening. Vul het retourformulier in die ingesloten zit bij je bestelling. Stuur het pakket (voldoende gefrankeerd) op naar:

Creaflex Webshop 
Windraak 36
6153 AC WINDRAAK
NEDERLAND 

Artikelen retourneren in de winkel

Het is ook mogelijk je retour af te geven in onze winkel in Sittard Nederland.
Neem hierbij zowel de factuur als het bijgevoegde en ingevulde retourenformulier mee naar de winkel.  Zonder deze formulieren kan de winkel de retour niet in behandeling nemen. 

Artikel verkeerd geleverd/beschadigd

Als er een artikel verkeerd is geleverd of een artikel is beschadigd, neem dan zo spoedig mogelijk contact op via telefoonnummer +31(46)4582674.
U kunt ons telefonisch bereiken op dinsdag t/m zaterdag van 9.00u tot 17.00u.

Op maandag, zondag en feestdagen zijn we gesloten.

Artikelen ruilen

Het is niet mogelijk om artikelen na levering te ruilen. Uiteraard kun je de artikelen wel retourneren volgens de retourvoorwaarden en een nieuwe bestelling plaatsen op onze webshop.


Mijn persoonlijke account

Een account aanmaken

Maak een account aan met je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord en je ontvangt een e-mail ter bevestiging.

De voordelen van een persoonlijk account

Een persoonlijk account in onze webshop kent vele voordelen. Zo kun je jouw persoonlijke gegevens wijzigen, adreswijzigingen doorgeven, een 2e adres ingeven en je wachtwoord aanpassen. Je kunt bovendien de status van je bestelling volgen en eerdere bestellingen bekijken en desgewenst opnieuw bestellen. Je kunt artikelen toevoegen aan je persoonlijke verlanglijst. Ook kun je je inschrijven voor onze nieuwsbrief voor inspiratie, tips en ideeën, nieuwtjes, acties en spetterende aanbiedingen.

Foutmelding bij het inloggen

Als je niet kunt inloggen, dan kunnen daar meerdere mogelijke oorzaken voor zijn.

Als je het wachtwoord van je persoonlijke account bent vergeten, klik dan op de tekst “wachtwoord vergeten”. Vul je e-mailadres in en je ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Krijg je de melding ”e-mailadres al in gebruik”, dan bestaat er al een account met je e-mailadres.

Je e-mailadres of wachtwoord ongeldig? Controleer de spelling van je e-mailadres en wachtwoord. Let hierbij op gebruik van hoofdletters en leestekens en probeer het nogmaals.

 Geen ontvangst van e-mails

Als je vermoedt dat e-mails van Creaflex niet bij je aankomen, dan kan dit aan de volgende oorzaken liggen.

Je mailbox zit vol. Verwijder items uit je mailbox en kijk opnieuw of onze e-mails bij je aankomen.

E-mails belanden in de spambox. De meeste e-mailprogramma’s kennen een zogenaamde "spambox". Dit is een map, waarin het e-mailprogramma mogelijk ongewenste e-mails plaatst. Controleer of onze e-mails daarin staan en verplaats ze naar je inbox.

Je ontvangt geen nieuwsbrieven. Als je zeker weet bovenstaande punten hier niet de oorzaak van zijn, dan ben je mogelijk niet (meer) geabonneerd op onze nieuwsbrief. Je kunt je opnieuw op onze nieuwsbrief abonneren door dit in je persoonlijke account aan te passen.


Privacy policy

Wij respecteren jouw privacy en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij bieden jouw de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op moment aan ons is verstrekt.

Meer informatie over ons beleid vind je in onze algemene voorwaarden.

 

Garantie & suggesties

Garantie en non conformiteit?

Ondanks dat wij ons inspannen om u de beste kwaliteit producten te leveren, kan het voorkomen dat je niet volledig tevreden bent met het geleverde product. 
Op al onze leveringen zijn de wettelijke garantiebepalingen van toepassing. Deze wettelijke garantie houdt in dat een product datgene moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Heb je dus een probleem met één van onze producten, laat het ons weten zodat we samen naar een passende oplossing kunnen kijken, eventueel herstel, vervanging of restitutie wanneer herstel of vervanging niet meer mogelijk blijkt te zijn. We helpen je graag om het op te lossen!

Onder deze garantie en non conformiteit vallen naast defecten, fabrieksgaranties, transportschade, defecten bij ontvangst (DOA) ook foutieve leveringen (verkeerde product geleverd/ontvangen).

Klacht, idee of suggestie?

Laat het ons weten! Dit kun je doen door het contactformulier in te vullen. We nemen dan zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met je op. Gaat het om een bestelling, vermeld er dan je bestelnummer van je bestelling bij. Wil je een artikel retourneren, bekijk dan de informatie onder het kopje “retourneren”.Heb je een suggestie betreffende onze webshop, winkel of assortiment, dan horen wij dit heel graag. Alle ideeën, tips en suggesties zijn welkom, alvast bedankt voor je tijd en moeite. 

Europese online geschillenplatform (odr)

In geval van een klacht/geschil kunt u ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR) (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).